Intermittent Fasting – Van gelijk naar geluk
Paraaf lang

Intermittent Fasting...

Intermittent Fasting een wetenschappelijke methode! Waarbij je 2 keer zoveel vet verbrand.

Veel vrouwen van 50 zijn ten einde raad. Ze weten het gewoon niet meer. Alles geprobeerd, gefrustreerd, boos en moe en futloos en met extra kilo’s die er niet meer af willen.

Stralend en energiek de dag beginnen zit er niet meer in. Moe opstaan en met kleine pijntjes dealen daar begint de dag mee. Je voelt je sad en merkt dat je de toekomst niet zo rooskleurig inziet. Je hormonen beginnen nu en dan op te spelen Tja is dit het nu?

Vasten met tussen posen, intermittent fasting,  heeft een healende werking en kan misschien wel jouw sleutel tot een stralende, energieke slanke 50-er zijn.   

Intermittent fasting geeft je lichaam rust doordat jij jouw voeding binnen bepaalde tijd eet. De rest van de tijd geef jij jouw lichaam rust. In die “rust”tijd kan jouw lichaam zich herstellen. Zodat jouw lijf kan doen wat deze moet doen. Verteren van voedsel en  herstellen tot op celniveau.  

Wat zijn de voordelen van vasten?

 

  • Je valt twee keer zo snel af.
  • Je lichaam wordt een vetverbrander ipv een suikerverbrander.
  • Je krijgt gigantisch veel energie.
  • Je mag veel en gezonde vetten eten.
  • Je libido neemt toe.
  • Je wordt heel helder in je hoofd.
  • Je lichaam gaat zich herstellen tot op celniveau (autofagie heet dat)
  • Je krijgt veel meer rust.
  • 1 keer per 2 weken cheaten en alles eten wat jij heel graag wil.
  • Je cholesterolgehalte verlaagd.
  • Je bent niet zoveel met eten bezig.
  • Je maakt je lichaam vrij van ontstekingen.
  • Je herstelt sneller na ziekte.
  • Het verouderingsproces wordt vertraagd door aanmaak van het groeihormoon. 
  • Je gaat heel vast slapen.
 
 

Intermittent Fasting is flexibel in te zetten

Paraaf lang

Met intermittent fasting, vasten met tussen posen, bepaal jij zelf in welke tijdsperiode jij eet.

De meest gebruikelijke regel is dat jij binnen 8  aaneengesloten  uren  jouw aantal Kcal. eet en 16 uur vast. (bijvoorbeeld van 12.00 u tot 20.00 u eet jij)

Je kan ook een strenge versie kiezen en 5 aaneengesloten uren eten en 19 uur vasten.

Je kan ook 5 dagen gewoon eten en twee aaneengesloten dagen vasten. 

De echte die-hards eten 2 aaneengesloten uren per dag en de overige 22 uur vasten ze.

De stop eat stop eat methode kun je volgen waarbij je een dag “normaal’ eet en dag erna max. 500 kcal. dan weer een dag normaal eet en dan weer een dag max. 500kcal.

Zo zit er altijd wel een vorm voor jou bij.